HEROES OF THE STORM – OPLAGT TIL ESPORT BETTING!
Heroes of The Storm: Endnu et Moba spil på hylden, der bare udvander markedet, som Dota 2 og LoL så markant alligevel sidder på? Eller er det? Esport-betting.dk forklarer dig hvad HoTS har at tilbyde, og hvordan du kommer i gang med at bette allerede i dag!
Her er en lille introduktion til hvordan spillet skiller sig ud fra alle de andre MOBAs som er på markedet lige nu:
Heroes of The Storm tilhører, ligesom Dota 2 og LoL, MoBA genren, som også defineres som et ”Multiplayer Online Battle Arena”-spil. Også her vælger du en karakter, der låner elementer fra Warcraft siden, som hver især har sine unikke egenskaber og kræfter til enten at bekæmpe modstanderen eller hjælpe dine allierede.
Der kæmpes 5v5, og det gælder for dig og dine 4 andre kammerater at forsvare din base, samtidig med det gælder om at angribe modstanderens base og på den måde vinde kampen. Det lyder altså lidt som om Blizzard har smidt en regulær kopi på markedet for at konkurrere med spil, såsom Dota2 eller LoL.
Eller gør det? Nok er spillet relativt nyt, men faktisk bryder Heroes of The Storm med en helt del faktorer, som ellers er ret trivielle iblandt de to andre modstandere.
Det primære mål med Heroes of The Storm har faktisk været at skabe muligheden for at dykke ned i titlen som nybegynder ved at fjerne en række ’begrænsninger’ ifølge dem selv. En af dem er først og fremmest, at der ikke eksisterer nogen markedsplads, hvor man kan købe gear, eliksirer og våben til sin karakter, som man kan til eksempelvis Dota 2.
Man har ganske enkelt fjernet det økonomiske aspekt i spillet, sådan at alle har samme udgangspunkt. I stedet for har Blizzard integreret muligheden for at opgradere sin talenter, hver gang man stiger i level ved at skaffe xp ingame.
Hvad xp angår, er dette også en ret central forskel imellem HoTS og de to andre titler. I modsætning til dem, hvor man får experience ud fra sine egne handlinger, modtager man nu xp ’sammen’.
Det vil altså sige, at den xp man tjener til sin karakter, tjener hele holdet for en persons handling. På denne måde eliminerer man også fænomenet ”kill-stealing”, som i hvert fald på det kompetitive niveau for amatører har været et stort problem.
FORSKELLIGT FRA ANDRE SPIL I GENREN
Ydermere er det også en markant forskel, at der i modsætning til Dota 2 og LoL, hvor der kæmpes på samme map, så er der hele 8 maps at tage udgangspunkt i med Heroes of The Storm. Hvert map har hver sin opbygning, og der er ydermere også hver en målsætning for hvert map – altså en opgave, du skal løse. Det kan f.eks. være at indsamle en særlig resurse til et formål. Endeligt er der også lidt forskel på de 4 karaktergrupper, du kan vælge i mellem, i forhold til konkurrerende titler:
- Warrior: Warrior er den karakter, du vil have i front. Det er ham, der uddeler mest skade, og ligeledes er designet til at tage en masse skade, så fokus fjernes fra dine allierede og hen til dig. Alene for, at de kan spille den rolle, de er pålagt.
- Support: Support er støttetroppen, hvis formål ikke er direkte kamp, men rettere at støtte sine allierede og begrænse sin modstander. Støtten til allierede kan f.eks. tage form som healing, mens han også skal forhindre modstanderen i at træde fra til egen baglinie.
- Assassin: Assassins er den rolle du skal spille, hvis du vil påføre høj skade på modstanderen. Den er derfor vigtig at beholde længst mulig i kampen. Samtidig, så er Assassins også meget modtagelig overfor skade, og du bør derfor være ekstra opmærksom, når du spiller denne karakter.
- Specialist: Specialisten er en ret diffus karakter at skulle spille. Mest af alt fordi den nogen gange skal bruges til særlige bosser eller monstre, eller også er dens mål at udelukke en særlig karakter på modstanderholdet. Den er meget bredt favnende, men også meget avanceret at spille.
KONKLUSION OG VURDERING
Når det kommer til stykket, er der altså alligevel ret markant forskel på HoTS, Dota 2 og LoL. Kigger man på HoTS i relation til Esport, er der i sandhed også stor interesse om feltet, og spillet er groet ret meget i den seneste tid.
Dog er spillet dog fortsat relativt nyt, og det vil derfor være for usikkert at begynde at tippe for konkret omkring Esport odds på nuværende tidspunkt, da det ikke er helt som om der endnu er blevet skabt en kerne af etablerede hold.
Det virker lidt mere til at være et miskmask af mange hold, der er i deres forsøgen. Samtidig er det stærkt begrænset, hvor mange Esport odds, der udbydes på nuværende tidspunkt. Det er oftest ved turnerninger, og når de er der, er der kun få muligheder.
Der er derfor fortsat mulighed for at bette og tjene penge på MoBA. Redaktionen anbefaler derfor at vente et halvt års tid endnu, før det store forkromede overblik kan tegnes af de rivaliserende hold, og at det giver mening at kaste sine surt investerede kroner efter et Esport odds.
Vi sørger naturligvis for at følge op på denne artikel med tips, så du kan holde dig opdateret på dine spilbets. Ligeledes vil der løbende komme spilforslag til alskens Esport odds, så du er godt klædt på til at komme i gang med at spille på dit første Esport odds!
Other posts
- Worlds set i bakspejlet (League of Legends)
- Status på Play-ins til Worlds
- Bet guide – hvem vinder Worlds i LoL?
- Esport Update - September edition
- Nadeshot lukker CoD-hold
- Alt du skal vide om StarLadder Berlin
- Esport update - august edition
- Takeaways fra Evo 2019
- Esport update juli edition
- Teamfight Tactics Anmeldelse - Nyt fra Riot Games